Search

Matkailun asiakaspalvelija

Ammattikuvaus

Matkailun asiakaspalvelujana voit työskennellä esim. erilaisissa hotelleissa, matkatoimistoissa, myynti- ja neuvontapisteissä, matkailun opastustehtävissä tai vaikkapa matkailualan ohjelmapalveluyrityksessä Suomessa ja ulkomailla.

Sovit hyvin matkailualalle, jos olet kielitaitoinen, sosiaalinen, asiakaspalveluhenkinen sekä omaat hyvän tilannetajun. Opintojen kautta sinusta kehittyy matkailualan ammattilainen, joka osaa toimia työssään huomioiden ihmisten erilaiset tarpeet, paikallisen kulttuurin sekä uusimmat matkailutrendit.

Opintojen sisältö

Opinnot koostuvat ammatillisista tutkinnon osista (145 osaamispistettä) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osaamispistettä).

Ammatillisina opintoina opiskelet seuraavat tutkinnon osat:

  • Matkailualan asiakaspalvelu 40 osp
  • Ohjelmapalvelujen toteuttaminen 30 osp
  • Ravintolan asiakaspalvelu ja myynti 25 osp
  • Tapahtumamatkailussa toiminen 15 osp
  • Hotellin asiakaspalvelu 30 osp
  • Virtuaaliopastus 10 osp

Opintojen kesto on n. 2-3 vuotta henkilökohtaisen suunnitelman mukaan. Koulutuksen kestoon vaikuttavat mm. aikaisempi osaaminen sekä aiemmin suoritetut koulutukset. Opintojen aikana työskentelet myös oppilaitoksemme asiakasravintola Silveriassa. Lisäksi pääset tutustumaan erilaisiin matkailualaan liittyviin yrityksiin työelämässä oppimisen jaksojen aikana. Saat myös mahdollisuuden osallistua kansainvälisiin projekteihin sekä vaihto-ohjelmiin, jotka avaavat ovia myös kansainvälisille uramahdollisuuksille.

Lisätietoja tutkinnon perusteista

Hakeutuminen koulutukseen

Tutustu Vamian jatkuvan haun tarjontaan.

Perusopetuksen päättäneet voivat hakea yhteishaussa.

Opinto-ohjaaja
Tuovila Sari
040 764 7562
  • Matkailupalvelut

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Valitse palautteen luonne
Sallitut tiedostotyypit: jpg, png, webp, pdf, Max. tiedoston koko: 1 MB.

Anna yhteystiedot

Nimi(Pakollinen)

Käyttöehdot ja tietosuojaseloste(Pakollinen)