Teaching problemsolving in technology rich environments

KOHDERYHMÄ: Vamian matematiikan opettajat

KESTO: 1.9.2016-31.8.2019

PROJEKTIVASTAAVA VAMIASSA: Katarina Sandbacka

PARTNERIT:

Controlled Schools Support Council CSSC, Belfast, Northern Ireland (school authority) – Coordinator of the project

Bangor Academy and Sixth Form College, Norther Ireland

Kilcooley Primary School in Bangor, Northern Ireland

Learning Link Scotland (Adult education)

Trinity College Dublin, Ireland ( Univeristy- research and maths education)

University College Capital (UCC) , Denmark (teacher education)

Vamia vocational college, Finland (multidisciplinary vocational college)

RAHOITUS: Erasmus+ K2

LISÄTIETOJA JA KONTAKTI: https://www.csscni.org.uk/erasmus

Katarina Sandbacka, tel. +358 40 711 7070, katarina.sandbacka@vamia.fi

Misa Muotio, tel + 358 40 1493615, misa.muoti@vamia.fi

Tiina Vesaaja, tel. +358 407657427, tiina.vesaaja@vamia.fi

HANKEKUVAUS: Tämä on Erasmus + strateginen kumppanuus (K2) -projekti, joka haluaa kehittää opettajien taitoja opetella ongelmanratkaisua teknologian rikkaissa ympäristöissä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että monet opiskelijat ympäri Eurooppaa kamppailevat matemaattisen päättelyn ja ongelmanratkaisun kanssa. Se on koulutusasteiden ylimenevät strateginen kumppanuus, jossa seitsemän kumppania jotka edustavat, kouluviranomaisia, peruskoulutus, ammatillinen koulutus, aikuiskoulutus, opettajien koulutus ja tutkimus.

Projektin päätettyä osallistujat ovat lisänneet tietämystä ja ymmärrystä opetuksen ongelmanratkaisusta tekniikan rikkaissa ympäristöissä. Osallistujilla on enemmän luottamusta ja osaamista omissa taidoissaan ja heillä on upotettu uusia ja innovatiivisia lähestymistapoja ongelmanratkaisun opettamiseen omassa käytännössä. Näitä ovat: eri strategioiden opettaminen ongelmien ratkaisemiseksi; teknologian käyttäminen ongelmanratkaisutoimintojen esittämiseen; teknologian käyttäminen ongelmanratkaisutoimintojen kehittämiseen; ja Geogebraa käytettäessä tarvittaessa edistämään matemaattista päättelyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Osallistujilla on myös: lisääntynyt luottamus oman organisaationsa muutoksen johtamiseen; Lisätään tietämystä ja ymmärrystä koulutusjärjestelmistä, matematiikan opetussuunnitelmista ja aloista eri maissa; eurooppalaisten kollegoiden verkoston lisääminen eri aloilla; ja lisääntynyt kapasiteetti tehdä yhteistyötä Euroopan tasolla