Search

Toimistotyön ja markkinoinnin osaaja, aloitus 6.11.2025

Koulutuksen kuvaus

Toimistotyön ja markkinoinnin osaaja

Tässä koulutuksessa kehität taitojasi nykyaikaisessa työelämässä tarvittaviin digitaalisiin, viestinnällisiin ja palvelulähtöisiin tehtäviin. Koulutus soveltuu erinomaisesti alalla jo työskenteleville sekä alanvaihtajille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan tai suunnata kohti uusia tehtäviä. Koulutus sopii myös eri yhdistysten aktiiveille, jotka haluavat kehittää osaamistaan.

Koulutuksessa voit suorittaa 1-2 tutkinnon osaa oman tilanteesi  ja tavoitteidesi mukaisesti.Suoritettavat tutkinnon osat ovat osia liiketoiminnan perustutkinnon eli merkonomin tutkinnosta. Suoritettavat osat ovat toimistotyön osalta Sisäiset ja ulkoioset palvelut 15 osp ja markkinnoiniin osalta Markkinointiviestintä ja sisällön tuotanto 30 osp. Koulutus soveltuu sekä työelämässä toimiville että työttömille henkiilöille. Koulutus sopii hyvin myös yhdistysten aktiivitoimijoille. 

Koulutusaika: 6.11.2025 – 13.4.2025

Opetuspäivät 

Markkinonti  / 6.11. 13.11. 20.11. 27.11. 4.12. 11.12.

Toimistotyö / 11.3. 16.3. 18.3. 23.3. 30.3. 6.4. 13.4.

Koulutuksen toteutus: Koulutukseen sisältyy opetuspäiviä, jotka toteutetaan Vamiaalla (Sepänkyläntie 16). Opetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä työskentelyä ja tehtäviä. Opintoihin kuuluu myös käytännön harjoittelua, jonka voi suorittaa omalla työpaikalla, oppilaitoksen koulutussopimuspaikassa tai esim yhdistyksessä. Opetuspäiviä on noin 1 pv / viikko yllä olevan ohjelman mukaisesti.

Opiskelijaksi ottamisen edellytykset: Koulutus ei edellytä aikaisempia opintoja tai alan työkokemusta. Opintohin kuuluvan käytännön tehtävät voi suorittaa joko omalla työpaikalla, yhdistyksessä tai oppilaitoksen koulutussopimuspaikassa. Kielitaitovaatimus B1.1. Koulutus on maksuton.

Koulutuksen sisältökuvaus:

 

Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto

Koulutuksessa perehdyt organisaation markkinointiviestintään ja opit suunnittelemaan sekä toteuttamaan sisältöä eri kanaviin. Harjoittelet kohderyhmien määrittelyä, budjetointia, visuaalista suunnittelua ja vastuullisen markkinoinnin periaatteita. Tekoälyn ja kehittyvien teknologioiden hyödyntäminen sisällöntuotannossa on osa nykyaikaista osaamista.

Tulosten seuranta ja arviointi

Opit seuraamaan ja arvioimaan markkinointiviestinnän vaikuttavuutta analytiikan avulla. Tunnistat asiakaspolun eri vaiheet ja osaat hyödyntää dataa myynnin ja asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Toimistotyön osaaja :

Digitaalisessa työympäristössä toimiminen

Opit käyttämään keskeisiä toimisto-ohjelmia, viestimään tehokkaasti digitaalisissa kanavissa ja toimimaan turvallisesti verkossa. Harjaannut tietoturva- ja tietosuojakäytännöissä sekä tutustut tekoälyn hyödyntämismahdollisuuksiin työelämässä. Osallistut verkkotapaamisten järjestämiseen ja opit tunnistamaan kyberuhkia sekä toimimaan niissä tilanteissa roolisi mukaisesti.

Palvelutehtävät ja sisäiset prosessit

Koulutus antaa valmiudet toimia osana työyhteisöä ja sisäisiä palveluprosesseja. Opit aikatauluttamaan työtehtäviäsi, palvelemaan sisäisiä ja ulkoisia asiakkaita sekä hyödyntämään tietojärjestelmiä ja digitaalisia työkaluja. Tiedonhallinta, kriittinen tiedon arviointi ja vastuullinen viestintä ovat keskeisiä osa-alueita.

Asiakirjahallinta ja kokouskäytännöt

Opit suunnittelemaan ja järjestämään kokouksia sekä tuottamaan niihin liittyviä asiakirjoja, kuten esityslistoja ja muistioita. Harjoittelet asiakirjojen laatimista organisaation visuaalisen ilmeen mukaisesti ja käytät yhteisöllisiä työskentelyalustoja tiedon jakamiseen ja säilyttämiseen.

 

 Lisätietoja:

Opinto-ohjaaja Sirpa Timmerbacka; sirpa.timmerbacka@vamia.fi; 0400 399236

Vastuuopettaja Sami Peltoharju; sami.-peltoharju@vamia.fi

Valitse palautteen luonne
Sallitut tiedostotyypit: jpg, png, webp, pdf, Max. tiedoston koko: 1 MB.

Anna yhteystiedot

Nimi(Pakollinen)

Käyttöehdot ja tietosuojaseloste(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.